We gaan weer wat noordelijker we

20 augustus 2017 - Saint-Jean-d'Ardières, Frankrijk

Vandaag gaan we eerst naar Hauterives waar een postbode bijna zijn hele leven heeft gewerkt aan een bouwwerk wat Palais idéal word genoemd het was een rit van bijna 200 km maar de moeite waard het weer was perfect zo,n 26 gr ,hopelijk is het met de BBQ dag in Hoorn ook knap weer, het was er redelijk druk je kon zien dat een groot gedeelte van het dorp er van leefde nu dus wat dat betreft heeft hij het ook goed gedaan.

Nadat we alles hadden gezien gingen we verder naar Dt Jean d'Ardieres daar gaan we bij een wijnboer staan op de foto's zag het er goed uit, nu eerst maar even wat eten Elly nam mosselen met patat en ik een pizza hoefde we vanavond niet warm te eten en daarna weer verder we moesten nog ongeveer 115 km rijden dat was binnendoor 2 uur rijden en ik moest nu echt wel gaan tanken volgens de boordcomputer kon ik nog 100 km maar in de bergen weet je het nooit dus eerst maar even een benzine station

opgezocht en die lag mooi op de route en daarna kwamen we na een mooie rit op de Camperplaats aan er stond nog 1 andere camper dat waten Belgen later kwam er nog een Fransman bij en nog wat later een Spanjaard en die zette zijn camper pal voor die van ons want hij had stroom nodig en wist niet hoever zijn kabel kwam nou dat vond ik niet prettig maar mocht van Elly niets zeggen maar heb het toch gedaan en hem aangeboden om nog een kabel van mij te gebruiken als hij dat nodig had en toen heeft hij zijn camper verzet en hadden we weer uitzicht.

Onze magen begonnen te knorren want het was al 18.30 laat voor ons doen dus snel een broodje gebakken en nog de halve pizza van vanmiddag die ik niet opkreeg we hadden nog wat zalmsalade en hup een koningsmaal, nog even met de Spaanse buurman gepraat die waren ook al 2 weken onderweg ze hadden 2 kinderen en papa hield ze goed bezig met allerlei spelletjes en nu was het tijd om zelf een spelletje te doen ☺️ Gewoon een spelletje triktrak we deden er 3 en ik verloor de eerste 2 maar gelukkig won ik de laatste morgen weer een revanche nog even wat lezen en toen Nasr binnen het werd flink frisser buiten maar eerst nog een rondje met Takkie eenmaal buiten op de weg begonnen ze in een dorp verderop vuurwerk af te schieten nou ze verzette geen stap meer en wilde terug dit heeft ze ook met onweer dus maar terug naar de camper waar ik achter de billen van Elly ging liggen.

Wel had ik al een paasdagen flink last van mijn rug dus zit de hele dag maar aan de paracetamol want de tramadol lijkt me niet verstandig als je moet rijden.

Iedereen in Hoorn een fijne lappendag morgen en de groetjes van ons.