Dag 2 in Avignon

19 augustus 2017 - Avignon, Frankrijk

Het was vannacht lekker afgekoeld en er stond een lekker windje dus goed geslapen na het ontbijt toch maar de luifel ingedraaid want je weet het niet. Om 10.30 stappen we op de fiets en gaan naar het centrum we hadden besloten om met het treintje mee te gaan want dan zie het meest dus eerst op zoek naar het VVV om naar de startpunt te vragen en dat was bij het paleis van de paus.

We moesten 1 rondje wachten want we konden met het eerste treintje niet mee een van de medewerkers zag dat Elly moeilijk liep en gaf haar een krukje om op te zitten een mooi gebaar gelukkig was het 2e treintje er al snel en we kregen ereplaatsen achterin met 2 echte stoelen de trip duurde ongeveer 45 minuten en was echt de moeite waard anders hadden we nooit boven in in het park gekomen veel foto's gemaakt zal proberen om er straks wat bij te zetten, en nu was het tijd om te lunchen nou aan restaurants geen gebrek we namen een plat du jour au poulet avec Pommes frites et salate oftewel een kippenpoot met patat en salade en het smaakte prima, nog even pinnen want de knip begon alweer leeg te raken en Elly had nog een paar Birkenstocks gekocht dus nu maar weer op naar de camper om lekker even te zitten en daarna het meeste in te pakken en de fietsen er op.

Het werd ook weer zo langzaam aan tijd voor wat te eten Elly maakte lekker wat zalm klaar en ik haalde even een vers stokbrood en smullen maar daarna nog het kleed opruimen en eerst schoonmaken voor dat ik het opberg nu zitten / liggen we naar de karakeristieken te luisteren  en ga ik nu nog even een foto van de verlichte stadsmuren maken en daarna proberen om wat foto's erbij te zetten.

Zo zijn er alweer 2 weken voorbij dus precies op de helft groetjes van Elly en mij.

1. Jansens:
    20 augustus 2017
    Hoi kanjers

Het ziet er allemaal super uit

Luf jullie