Avignon daar komen we aan

18 augustus 2017 - Avignon, Frankrijk

Vandaag moeten we een heel eind rijden wel 44 km want we gaan naar Avignon naar camping du pont d' Avignon weer dicht bij het centrum rond 9.30 uur reden we weg uit Arles maar eigenlijk mogen we pas om 13.00 uur op de camping dus maar rustig aan het was een mooie rustige rit zonder files dit keer en om 10.45 uur waren we er al toch maar proberen misschien was ons plekje leeg ik had namelijk een speciale invalide plaats gereserveerd, we hadden geluk we mochten er al op maar ze wist nog niet of de plek leeg was.

Snel er heen gereden maar er stond nog iemand maar de plaats ernaast was leeg en die was nog Beyer ook dus de camper maar neergezet en weer naar de receptie om te vragen of we op die plaats mochten staan nou dat was geen probleem dus alles neergezet de luifel uitvoer kleed neergelegd de fietsen eraf en toen ging Elly alvast even naar de supermarkt en kwam terug met een Magnum en chocolade broodjes

goed voor de calorieën maar wel lekker een kopje koffie erbij en het feest was compleet toen natuurlijk lekker even zwemmen want het was toch echt te heet voor de stad kater die middag nog even gezwommen en rond 17.00 uur na wat te hebben gegeten gingen we toch maar naar Avignon na een korte fietstocht kwamen we daar aan het is echt een overweldigend gezicht die muren en dan het pauselijk paleis dat daar bovenuit torende.

Eenmaal binnen de stadswallen zag je pas echt hoe mooi het was we fietsen naar het pauselijk paleis en hebben daar op het plein lekker een slush genomen en heerlijk naar muziek geluisterd daarna nog een ritje door de stad en we besloten om met het pontje terug te gaan dat was nog een avontuur op zich want de loopplank ging vrij steil naar beneden maar het ging allemaal goed en we mochten op de boot een stel hielp ons de vrouw nam Elly aan de arm en de man hielp mij met de fietsen het was een kort stukje en aan de andere kant kregen we nog meer hulp ook van Nederlanders en toen opweg naar de camping we reden eerst nog verkeerd maar al snel hadden we het in de gaten en snel weer terug.

Eenmaal op de camping even zitten en toch nog maar even zwemmen en nu luisteren we naar de muziek van een bandje dat bij het restaurant speelt klinkt wel gezellig en ook natuurlijk tijd voor mijn boek.

Groetjes aan iedereen in het natte Nederland vanuit een warm Avignon

1. Tania Mereboer:
    18 augustus 2017
    Goeie avond wat hebben jullie weer genoten .
    Gijne goede nacht .
    Hier bbq .gehad en regen omweer jammer voor het vuurwerk .
    Hier met 18 vrienden ge bbq.super gesaagd .
  2. Riet Swinkels:
    18 augustus 2017
    Wat klinkt dat allemaal geweldig .
    En genieten van alles zwemmen, cultuur snuiven, vrij, lekker eten, wat wil een mens nog meer .
    Gr piet en riet
  3. Tony &piet:
    19 augustus 2017
    Vanaf dag één tot nu alles nog eens doorgelezen Hoop bekende plekjes.
    Heerlijk hoor geniet er nog van, wij lezen met plezier de verhalen,en genieten mee van de foto's.
    Elly wat leuk Napoleon met een kabouter
  4. Elly:
    19 augustus 2017