Vandaag weer een stuk verder naar Penticton

30 juli 2018 - Penticton, Canada

Vanochtend na het ontbijt vertrekken we naar Penticton onderweg stoppen we bij Hope om naar de Othello tunnels te gaan dat is een oude spoorweg die ze hebben opgeknapt en je nu te voet er overheen kan en door de tunnels kan lopen het ligt in het Coquihalla canyon provincial park maar dat heb ik later ontdekt de tomtom kon de othello tunnels niet vinden maar ik wist dat het vlakbij hope was dus daar bij een Mac gestopt kon Elly even plassen en ik snel het adres opzoeken op internet de straatnaam ingetikt maar die was het niet helemaal dus nog maar een stukje de bergen in en bij een wegversperring stond een vrouw die het verkeer regelde en ik heb het haar gevraagd en ze zei dat we op de goede weg waren maar ze was wel teleurgesteld dat ik geen ijsje mee had voor haar en Elly riep uit de auto zeg maar dat we wel een banaan hebben en die wilde ze ook wel.

Nadat we door konden rijden waren we al snel op de goede plek we moesten wel een stukje lopen voor we bij de tunnels waren en onderweg kwamen we nog een moeder en dochter tegen en dat waren Canadese nederlanders was wel even leuk.

de tunnels waren erg mooi om te kijken zeker als je tussen de tunnels in het snel stomende water zag na 5 van de 13 tunnels te hebben gehad gingen we terug en daar kwamen we moeder en dochter weer tegen en de dochter vroeg of we van hun een foto wilde maken en natuurlijk deed ik dat en zij maakte van ons vieren een foto zo sneed het mes aan 2 kanten, eenmaal weer terug bij de auto snel de airco even hoog want het was bloedheet en op naar Penticton maar we gaan via een andere route namelijk via Manning park iets langer maar mooier onderweg nog gestopt bij het Manning park resort om wat te eten en dan op voor de laatste 140 km.

Onderweg veel mooie uitzichten gezien en rond 16.00 uur waren we in het hotel waar we gelukkig wel airco hadden op de kamer nadat we de koffers in de kamer hadden en Frans en ik de kar terug hadden gebracht naar beneden gingen we lekker even relaxen op de kamer er is wel een zwembad in het hotel maar we besloten daar geen gebruik van te maken, straks gaan we nog wat eten en dan lekker slapen want het was wel weer een vermoeiende dag.

1. Lia hummen:
    31 juli 2018
    Erg mooi allemaal .geniet er maar lekker van xx
  2. Tania Mereboer:
    31 juli 2018
    De bananen familie heten jullie nu.
    Mooie route maken jullie en zien veel en wij genieten weer mee.
    Mooie dag vandaag alvast. 😘😘😘😘
  3. Riet Swinkels:
    31 juli 2018
    Jaloers makende foto,s zeg wat mooi allemaal prachtig !
  4. Marja:
    31 juli 2018
    Zoooo das mooi zeg die tunnels
    😘😘😘😘😘😘😘😘😘👍
  5. Luuk:
    31 juli 2018
    Prachtig en wat een vakantie zeg, en nog maar net begonnen. Ben alweer benieuwd naar je volgende reisverslag. Veel plezier🍹
  6. Elly wilmans:
    31 juli 2018
    Leuk allemaal jan doe iedereen de groetjes van mij jij ook natuurlijk 👍🙋
  7. Mary de block-hombroek:
    1 augustus 2018
    Mooi, leuke foto's leuk verslag 😊
  8. Alie:
    1 augustus 2018
    Hoi,wat een belevenis zeg allemaal.Jullie zien prachtige dingen en maken leuke tripjes.Het ziet er leuk uit allemaal,ook de foto`s.Nog veel plezier en geniet er van .Gr uit het warme Hoorn …...