van Penticon naar Revelstoke

31 juli 2018 - Revelstoke, Canada

Vandaag gaan we naar Revelstoke naar het Three Valley Lake Chateau hotel het is een rit van ongeveer 240 km dwars door de bergen en duurt ruim 3 uur met een nog een kleine vertraging door werk aan de wegen kwamen we rond 14.00 uur aan je zag het hotel al van ver staan het staat aan een meer en was erg opvallend met al die rode torens en ook van binnen was het ouderwets gezellig met veel houtwerk we hadden mooie kamers direct aan de tuin nadat we de koffers hadden weggebracht eerst maar wat eten want dat hadden we nog niet gedaan en daarna een rondgang door alle gangen van het hotel en een bezoek aan Gosttown een naast het hotel gelegen cowboy dorpje en het leuke was dat de kassier van Nederlandse afkomst was en nog redelijk Nederlands sprak wat ook weer resulteerde in een goede korting we kregen 4x senioren korting en daar ging ook nog 50% vanaf omdat we in het hotel zaten dus bingo.

Nadat we de rondgang door het spookdorp hadden gedaan gingen we lekker naar de kamer even uitzakken tot 19.00 uur en daarna gingen we op weg naar Revelstoke en daar was het gezellig er was een soort van straat feest er speelde een bandje in de muziektent op het plein en overal waren stoelen neergezet, wij gingen kijken of we daar ergens op een terrasje wat konden eten maar alles was stampvol dus weer in de auto en we reden een stukje terug waar we verschillende restaurants hadden gezien.

Het restaurant wat we hadden uitgezocht was een schot in de roos met een mooie ruime kaart en we hebben heerlijk van het eten genoten. Toen we terug reden begon het iets te regenen en ook was er wat onweer en dat is niet leuk want ook hier is het net als in Nederland overal kurkdroog en we kregen te horen dat de bliksem ergens in de bossen was ingeslagen maar op de terug weg hebben we daar niets van gemerkt daarna nog lekker even buiten gezeten en vleermuizen vlogen er lustig op los en toen was het bedtijd want morgen weer een flinke rit voor de boeg.