vandaag dag 2 in Port Hardy

12 augustus 2018 - Port Hardy, Canada

omdat we erg laat in het hotel waren stonden we ook lekker laat op we gingen om 9.00 uur ontbijten en daarna stapten we in de auto om naar het dorpje zelf te rijden er stonden wat monumenten waarbij we even gekeken hebben en toen zijn we naar een zalm kwekerij maar wat een pech die was gesloten dan maar naar Port Mitchell en op een gegeven moment zei de tomtom dat we links af moesten dus dat deden we maar het was wel een erg hobbelige weg maar het was maar 1,5 km dus toch doorgereden later bleek het een oude weg te zijn die normaal alleen nog door werkverkeer word gebruikt.

In Port Mitchell hebben een kopje cappuccino gedronken en nog wat winkels doorgelopen en toen zijn we op de bonnefooi weer verder gegaan op een gegeven moment zagen we een mooi bord Port Alice dus hup linksaf en na ongeveer 30 km kwamen we daar een leuk klein dorpje aan het water en we waren nog maar net in de hoofdstraat toen er een hertenkalf voor de auto liep dus stopten we en Frans nam een foto en toen we door wilde rijden kwam er nog 1 dus nog maar wat foto's en nu op zoek naar een restaurant maar dat viel lelijk tegen er was niets anders dan een supermarkt met verpakte broodjes dus stapten we weer in de auto want ongeveer 20 km terug was er een golfbaan met een restaurant dus daar maar naar toe.

Bij de golfbaan aangekomen gingen we naar binnen en nu moet je niet denken dat we in een sjieke omgeving binnen kwamen het was er netjes maar er straalde geen sfeer uit maar de vrolijke dame achter de bar maakte veel goed we bestelde wat te eten en na een poosje kregen we onze lunch en het smaakte prima na de lunch weer terug naar Port Hardy waar we om 16.00 uur weer in onze hotelkamer stapte waar we even lekker gingen relaxen, het uitzicht vanaf het balkon was nu heel anders als vanochtend het water stond nu tot het hotel was wel een mooi gezicht ook steeg er nog een watervliegtuig op wat een vreselijke herrie maakte en toen kon ik mijn reisblog van gisteren gaan maken.

Om 19.30 uur op naar het restaurant waar we gingen eten en nadat we alles hadden besteld kregen we het uit geserveerd Frans en ik hadden allebei het zelfde en keken elkaar aan we hadden kipfilet met meegebakken kaas op een bed van noodles dat was gewoon spaghetti dat vond ik niet zo erg maar die kip was redelijk zwart en toen de ober /baas langs kwam vroeg hij hoe het smaakte en we zeiden dat het niet echt lekker was omdat de kip aangebrand was hij bood gelijk aan om nieuwe voor ons te maken maar we wilden eigenlijk niet meer dus bedankte daarvoor nadat de dames nog een warme choco hadden genomen gingen we afrekenen en had hij de bestelling van Frans en mij niet berekend erg netjes van hem dus kreeg hij toch een goede fooi.

Nu is het hier 22.15 en sluit ik mijn dagelijkse blog weer af en ga ik . lekker douchen dus iedereen en speciaal Marja Kerkhof die mijn blog gister al miste vandaag dus 2 stuks.

Groeten xxx

1. Marije Ivo en silvie:
    13 augustus 2018
    Weer mooi allemaal 😍 nog even lekker genieten er van 😘
  2. Tania Mereboer:
    13 augustus 2018
    Heerlijk zoals jullie genieten, hier genieten we ook. Xxxx
  3. Marja:
    13 augustus 2018
    Jaaaaa .,.... goedemorgen wat een feest 🎉🎉 heerlijk 2 verhalen. 👍😂🤣😂🤣 heb weer super genoten van de bootreis en nu van jullie auto rit. Nog een week en dan begint jullie terug reis. Dus nu nog volop genieten en tot morgen. Dikke kus veel liefs 💋❤️
  4. Anneke:
    13 augustus 2018
    Weer mooie ervaringen gehad , geniet er nog van , op de geritsland heb je geen herten voor de auto xx
  5. Alie:
    13 augustus 2018
    Hoi ,Het gaat goed daar lees ik ,toppie.Ik wil even zegen dat ik deze brief Niet kan delen???? Hopelijk kan het straks weer wel .Gr ,Alie