laatste dag Vancouver

28 juli 2018 - Vancouver, Canada

Vandaag 28 juli is het alweer onze laatste dag in Vancouver en na een heerlijk ontbijt bij Cora's restaurant gan we op pad naar de veerpont om naar Granville Island te gaan het was ongeveer 2 km lopen en nu naar beneden dat belooft wat voor de terugweg maar daar denken we nog maar niet aan.

De veerboot kwam gelijk met ons aan bij de aanleg steiger dus dat was lekker en na een korte vaart waren we op Granville eerst maar door de voedselhal het was net de zwarte markt maar dan mooier, daarna de winkeltjes en natuurlijk een lekkere kop koffie en toen weer terug naar de aanleg steiger om weer terug te gaan we hadden besloten om te gaan kijken waar we morgen de auto op moeten halen en dat is bij de cruise terminal dus begon de zware tippel naar boven maar na een paar keer en wat rusten en eten bij Ganache Patisserie is het toch gelukt we kwamen uit bij een park aan de haven en moesten met een hellingbaan naar beneden en daar ging het even mis beneden aangekomen moesten we naar rechts draaien en toen liep de band van de velg af dus een beetje paniek want we kregen hem er niet om bij een restaurant om een schroevendraaier gevraagd maar die hadden ze niet werd er gezegd dus Elly moest achter de stoel lopen en dat ging gelukkig we zouden naar de terminal van de watervliegtuigen gaan om te vragen of we daar wat gereedschap konden lenen maar gelukkig kwamen we een fietsenverhuur tegen en de jongen daar heeft ons geholpen eerst geprobeerd om de band er omheen te leggen met het wiel nog aan de rolstoel maar dat ging niet dus meer gereedschap en het wiel er af en ja hoor hij kreeg het voor elkaar en de band werd er weer om heen gezet en het wiel gemonteerd, we wilden hem wat geld geven maar daar wilde hij niets van weten dus na veel thanks gingen we weer verder, ik filmde het opstijgen van een watervliegtuig en even later een leuke bijkomstigheid lag daar de nieuw Amsterdam van de Holland Amerika lijn dit is de 2e keer dat we een schip van de H.A.L. zien als we op vakantie zijn dus onze volgende verre vakantie moet het dan de 3e keer zijn maar dan moeten we zelf op de boot zitten.

Nu naar het Pan Pacific hotel om te vragen waar Avis was die was niet hier maar 5 blokken verder wel hadden ze Hertz en Alamo hier en gelukkig ging mijn lichtje branden want het was natuurlijk Alamo dus gevonden bij het naast gelegen Starbucks wat gedronken gingen we weer terug maar nu een paar blokken eerder omhoog want hier liep het niet zo steil omhoog en om 16.30 uur kwamen we weer bij het hotel waar we tot 19.00 uur lekker gingen relaxen om daarna weer te gaan eten.

Op dit moment zit ik voor een open raam want er is geen airco in dit hotel en wel erg warm mijn reisblog te schrijven Elly slaapt al als een roosje het is heel druk in de stad want vanavond is er een groot vuurwerk spektakel en er worden meer als een miljoen mensen verwacht nou op ons hoeven ze niet te wachten we hebben het alle 4 wel gehad ik ga nu afsluiten en ook slapen dus allemaal de groeten van de 4 vermoeide globetrotters.

1. Elly wilmans:
    29 juli 2018
    Geweldig om dit allemaal te doen geniet er maar van 😘 en nog veel fijne dagen. Het is wel vermoeiend maar jullie zien wel veel en daar doe je het voor de groetjes van mij 😚 🌝 💞
  2. Manon wendelgelst:
    29 juli 2018
    Leuk allemaal lkker genieten xxx
  3. Mary de block-hombroek:
    Wat een ervaring weer. Leuk om dit allemaal te lezen. Dit is echt genieten. 😊😊
  4. Marja:
    Goedemorgen globetrotters!!!!
    Wat een toestand met Elly haar rolstoel. Ben blij dat die meneer jullie zo goed heeft geholpen. 👍
    Ik zeg : Een fijne dag en heerlijk genieten 👍💋💋💋💋
  5. Tania Mereboer:
    29 juli 2018
    Wat een toestand met het bandje!!!
    Maar alles kwam weer op zijn wieltjes terecht.
    Goeie nacht en morgen weer een nieuwe uitdaging met heel veel Mooi's.
    Wat een heerlijk eten en een mooie boot.
  6. Aly Oudt:
    29 juli 2018
    Een hele vermoeiende trip maar wel prachtig geniet er dus lekker van.
  7. Elly:
    29 juli 2018
    Nou het is hier toppie hoor alleen mijn man de nacht brakker hij is almaar aan het spoken de groetjes van ons allemaal 😘👍