dag 2 in Vancouver

27 juli 2018 - Vancouver, Canada

Gisteren gingen we al vroeg slapen zo rond 19.30 uur dus om 23.00 uur al wakker dus toch maar weer proberen te slapen wat niet mee viel in de kleine warme kamer die we hadden gekregen omdat we anders naar de 2e verdieping moesten en er is geen lift dus dat was geen optie maar we waren toch in slaap gevallen want om 6.00 uur schrok ik wakker dus kon ik mooi mijn reisblog gaan bijwerken.

Om 7.45 liepen we naar Cora het naast ons hotel gelegen ontbijt restaurant en na een heerlijke ontbijt gaan we naar de hop on hop off bus waar we een dual pass kopen dat is voor alle 2 de lijnen een eerst nemen we de groene lijn die ons door het Stanley park rijdt dit duurt ongeveer 2 uur en daarna stappen we over op de blauwe lijn die weer de stad laat zien die duurt 1.15 uur ze overlappen elkaar wel een paar keer.

Als we weer in het gaslight district zijn stappen we uit en lopen daar wat rond en om 13.15 uur gaan we maar wat eten vlak tegen over de stoomklok die ieder kwartier een deuntje muziek blaast na de lunch gaan we naar Michelles een grote souvenirs winkel en stappen we even later weer op de groene lijn naar Stanley park om de totempalen te bekijken en hebben daar mooie foto's gemaakt. We kwamen ook nog door Chinatown maar wat je daar zag was niet zo mooi heel veel junks in 1 bepaalde straat was echt vreselijk om te zien maar gelukkig heeft Vancouver heel veel mooie dingen om naar te kijken o.a het beeld van  "Gassy" Jack Deighton een engelse zeeman die de in de jaren 1870 de eerste saloon heeft geopend en zo de wijk gastown is ontstaan.

Moe maar voldaan kwamen we rond 17.00 uur terug in het hotel ze hadden onze koffers en spullen naar een andere kamer gebracht op de begane grond dus hadden we ook een kamer waar we ons een betje konden bewegen.

Om 19.00 uur weer in de lobby om op zoek te gaan naar een restaurant en dit keer gingen we linksaf i.p.v. rechts hadden we beter niet kunnen doen want daar waren alleen maar Aziatische restaurants en daar hadden we geen trek in  dus maar weer terug en uiteindelijk hebben we in een groot sportcafe toch nog lekker kunnen eten.

Op de terug weg naar het hotel nog een soft ijsje gekocht en toen moe maar voldaan naar bedje toe.

Groeten van de 4 reizigers

1. Marja:
    28 juli 2018
    Heerlijk zeg met zon bus. 👍👍
    Eindelijk is hier nu het zonnetje wat minder met af en toe een klein buitje. Nu wel lekker slapen vanavond. Ik hoop jullie ook !!!! Fijne dag 💋👍
  2. Mary de block-hombroek:
    28 juli 2018
    Ziet er allemaal goed uit.
  3. Loes Ursem:
    28 juli 2018
    Leuk die busritjes. Zo zie je veel op een comfortabele manier. Veel plezier verder.
  4. Elly:
    28 juli 2018
    Was een prachtig dag met ons vieren we gaan nog zoveel meemaken dus opletten en erbij blijven 👍
  5. Tania Mereboer:
    28 juli 2018
    Wat een mooie dag en erg veel gezien.
    Joke was je nog wakker in de bus!!
    Mooie foto's wij genieten mee.
    Fijn dat jullie nu een ruimere kamer hebben.
    Droom mooi vannacht.
    Wij liggen vannacht vast tt. Loss.
    De temp is 15 graden minder met een flinke wind denk 5a6 bf.
  6. Sjouk:
    28 juli 2018
    Oh wat leuk is dit toch zal nu maar eens laten weten dat ik ook mee (reis) lees