Eindelijk is het dan zo ver Canada here whe come

26 juli 2018 - Vancouver, Canada

Na een toch wel goed geslapen nacht staan we om 7 uur op lekker douchen enz en wachten op de Wendelgelsten maar as eerste komt Winifred gedag zeggen en even later Marije, Ivo en Silvie en Frans en Joke nu is het nog wachten op de Taxi en om stipt 9.00 uur was die er dus de spullen er in en de nodige kussen en we kunnen gaan.

Gisteren had ik al geprobeerd online in te checken maar dat ging niet dus toen we op Schiphol waren gelijk maar naar de incheckbalie van de KLM waar we werden geholpen door een alleraardigste stewardess die gelijk de fout zag waarom het niet  ging bij de eta aanvraag van Joke was de W verwisseld door de B maar geen paniek ze even voor ons bellen en ja hoor na 10 minuten was alles geregeld en konden we onze koffers inchecken.

Nu op weg naar de Plaza waar we bij de GWK onze Canadese dollars op moesten halen na dat de bundel was geteld en betaald liepen we langs Gazan de bekende juwelier en ja hoor Jantje kocht weer een mooie Seiko klok met 50% korting nog even 2 schakels er tussen uit ondertussen konden wij even genieten van een lekkere latte, cappuccino en en gewonen koffie en 20 minuten later haalde ik mijn horloge en konden we door de douane nu eerst maar wat eten en ja hoor bij de grote M stopte we maar en daar genoten we van al dat lekkere vette eten en natuurlijk een milkshake.

Op ons gemak wandelde we naar piet F 4 waar om 14.35 het boarden begon wij mochten samen met nog wat rolstoelers als eerste naar binnen en ik had wel goede stoelen gereserveerd de middenrij nr 25 met 4 stoelen naast elkaar.

Ondanks dat de vlucht 9,5 uur duurde was alles eigenlijk zeer snel gegaan je werd aan boord goed verwent het eten was goed de entertainment zeer uitgebreid dus alles niets dan lof voor de Zwaan, ook op Vancouver waren de koffers er zeer snel en konden we naar de taxi standplaats daar was het erg druk maar alles ging goed georganiseerd en ook erg snel binnen 15 minuten zaten we in de taxi die ons naar ons Hotel reed.

Daar was wel een kleine .teleurstelling want ondanks dat we uitdrukkelijk hadden aangegeven dat we op de beneden verdieping ( nu is hun beneden verdieping al 1 trap op) hadden ze ons op nog een verdieping hoger gezet dat waren nog eens 2 trappen want er is geen lift maar er wat geregeld wij kregen een kamer op de ground floor die was wel wat kleiner als de kamer boven maar dat mocht de pret niet drukken dus snel wat anders aangetrokken want het was toch wel wat warm want voor het weer hoeven we niet hier heen het zijn de zelfde temperaturen als in Nederland.

Nu nog een hapje eten wat wel een raar gevoel is want het is hier 9 uur vroeger dus bij on 2.30 uur in de nacht maar we moeten ons aanpassen en zo lang als mogelijk op proberen te blijven na het eten nog naar Starbucks gegaan voor een koppie en zo weer langzaam terug naar het hotel en rond 19.30 uur lagen we op bed nadat ik eerst de koffer van Elly moest open breken want het cijferslot werkt niet meer met met behulp van een schroevendraaier die ik had gehaald was hij zonder veel schade zo open en dat was onze eerste lange dag van ruim 24 uur veel groeten van ons uit het mooie Canada Elly, Joke, Frans en Jan