dag 2 in Jasper

4 augustus 2018 - Banff, Canada

Vanochtend om 8.30 uur naar de receptie om een tourtje te boeken voor 17.30 uur om beren te spotten en wat nog meer en toen naar het restaurant voor het ontbijtbuffet maar toen we binnen waren was er bijna niets meer maar het zou bijgevuld worden dus alvast maar wat gepakt wat er nog wel was maar na een half uur was er nog niets bijgevuld dus nog een keer gevraagd en ja hoor na 10 minuten kwam er wat roerei maar de rest werd niet bijgevuld dus Elly riep de kelner en vertelde hem netjes dat we niet van plan zijn om voor een buffet te betalen die we niet hadden gehad, hij zou het overleggen en kwam terug met de boodschap dat we alleen hoefde te betalen wat we hadden gehad en dat was 25 dollar dus wij betaalde hebben hem evengoed nog wat fooi gegeven want tenslotte had hij zijn best gedaan maar Elly besloot toch nog even naar de receptie te gaan om haar ongenoegen te uiten en daar vertelde ze over het ontbijt en ook dat we minder hoefde te betalen de receptioniste bood haar verontschuldigingen aan en vertelde dat er een hele grote groep was geweest maar dat dit niet mocht gebeuren en we kregen een voucher voor het ontbijt van morgen.

We besloten nu Jasper even in te gaan dus de auto gepakt en naar het centrum gereden en de auto geparkeerd zo konden we lekker even wandelen en winkelen en dat deed ik als eerste bij een sportzaak kocht ik nieuwe schoenen want van mijn andere schoenen kreeg ik pijn in mijn voeten na wat andere winkels hebben gehad zagen de dames weer een ( kleine) kerstwinkel en nu op naar het VVV want we wilden wat in de buurt rond kijken van de medewerker van het VVV kregen we een goede tip vlakbij was Lake Annette en daar was een pad omheen gelegd waar je met de rollator goed omheen kon lopen dus op naar de auto en rijden maar en na 5 km waren we er al en gingen we onze ronde maken het was ongeveer 3 km lang en op ons gemak liepen we om het meer heen we kwamen nog wilde beesten tegen 2 eekhoorns en een vogel.

Nadat we de ronde hadden gemaakt reden we weer naar Jasper om te lunchen en daarna weer terug naar het hotel waar Elly,Frans en ik gingen zwemmen Joke ging lekker even op bed leggen dus lekker even gezwommen in een bubbelbad geweest en daarna in een grote jacuzzi en daarna lekker nog even op bed relaxen tot 17.15 dan moeten we bij de receptie staan.

om 17.40 was de bus er en konden we instappen we  moesten nog 2 keer stoppen voor andere passagiers en toen begon de tour. Bij de eerste stop was niets te zien ook de volgende 20 minuten niet we reden nu buiten de stad en er stonden veel auto's langs de kant er waren Elken ( een soort hert) te zien maar we mochten niet uit de bus want er stonden jachtopzieners bij dus reed hij door en nam de volgende afslag links en stopte bij een boom en liet ons uitstappen en vertelde wat de sporen waren die op de boom zaten en dat waren klauwen van een Grizzlybeer nadat iedereen weer in de bus zat en we 200 meter gereden had stopte hij plotseling rechts van ons was een grizzly moeder met 2 jongen we waren als eerste aanwezig dus we konden vanuit de bus natuurlijk mooi foto's maken en filmen het was een prachtig gezicht maar al snel waren er veel meer auto's en gingen wij door.

We  reden weer terug en gingen de weg weer op en weer kwamen we Elken tegen die konden we goed fotograferen en filmen ook hebben we een coyote gezien en op de terugweg een hele kudde elken om 21.00 uur zette de chauffeur ons af en gingen we nog lekker wat eten in het restaurant dus het was een latertje voor ons en dan wil ik natuurlijk ook nog gelijk alles met jullie delen dus terwijl Elly ligt te snurken ben ik met mijn verhaal bezig .

groeten van ons viertjes

1. Marja:
    5 augustus 2018
    Wat leuk een grisley beer en die herten 😍😍 en zo dicht bij !!!!
    Mooi verhaal 👍💋💋
  2. Tania Mereboer:
    5 augustus 2018
    De natuur bijna in je hand,
    Wij genieten mee met dit mooie verhaal en de foto's.
    Goede morgen zo meteen voor jullie.
    Niet gedroomd van een grizzli aan je bed🤣🤣🤣
  3. Marije Ivo en silvie:
    6 augustus 2018
    Ziet er allemaal toppie uit👍👍😍 we missen jullie wel hoor 💋