dag 2 in Banff

2 augustus 2018 - Banff, Canada

Gelukkig gaat het weer goed met Elly ze is er weer het is net als in Nieuw Zeeland 1 dag goed ziek nu gaat het weer, we gaan ontbijten bij Eggsmart in de cascade vlakbij ons hotel toen we buiten kwamen wisten we even niet wat ons overkwam het was gewoon koud en bewolkt dus snel er naar toe gelopen en toen begon het ook nog te spetteren en eenmaal binnen regende het echt maar wij zaten hoog en droog binnen in het restaurant en genoten van ons ontbijt.

Eenmaal weer buiten scheen het zonnetje weer een beetje maar was het nog wel wat frisjes maar het was goed uit te houden dus winkeltje in en uit tot dat ik jawel ik een verrassing had voor de dames een echte kerstwinkel dus hup naar binnen het was een mooie volle winkel waar met hartelust gewinkeld kon worden en ja hoor de dames kochten alle 2 wat dus ze waren tevreden we waren daar wel ruim een half uur binnen geweest en nu was het weer goed opgeknapt het was zelfs weer warm buiten dus besloten we naar de brug te lopen aan het eind van de straat waar de botanische tuinen waren maar het leek ons geen goed idee om daar rond te lopen wand de paden waren toch wel flink stijl dus aan de andere kant terug daar zagen we een bordje met de Bow Falls dus na een kopje koffie gingen we die richting op in het begin ging het goed maar toen kwamen de obstakels namelijk trappen dus Elly ging met Joke de trap op en Frans en ik namen de rollator/rolstoel mee het was de moeite waard ook zagen we in de verte een hotel dat het kasteel word genoemd het werd weer tijd om terug te gaan want we gaan om 16.00 uur met de gondola naar boven op de berg waar we ook gaan dineren, zoals het ons betaamd zijn we er al om half vier maar we mochten gelijk mee naar boven en dat was toch een heel eind in zo'n gondel en boven stond pittig wind maar gelukkig hadden we onze jassen/vesten mee genomen.

Nadat we een ronde hadden gedaan en het jammer genoeg en of het nu door de rook van de bosbranden is of gewoon mist is hebben we toch nog genoeg mooie foto's gemaakt tenminste Frans want ik filmde met mijn nieuwe speeltje, nu was het tijd voor een kopje koffie dus een restaurantje in en genieten van een kopje of ander drankje, tegen half 6 melde we ons bij het restaurant waar wij gingen eten we zouden eigenlijk om 18.00 uur komen maar het was geen probleem het eten is in buffetvorm dus voor ieder wat wils.

We hebben het voor ons doen nog lang volgehouden want rond 19.00 uur gingen we pas weer naar de gondels om naar benden te gaan maar wat gebeurde er de lift viel stil door de wind gingen de gondels wat heen en weer en moest de boel even stil gezet worden maar al snel ging het weer verder dus veilig kwamen we weer beneden aan en toen weer in de auto om de hele terugreis te maken namelijk 5 km en rond 219.30 uur kwamen we weer in het hotel het was weer een mooi dag geweest en we hebben weer veel mooie dingen gezien.

Iedereen de groeten van Elly, Joke, Frans en mij Jan

1. Elly:
    3 augustus 2018
    Was weer een wondermoie dag
  2. Elly wilmans:
    3 augustus 2018
    Wat een prachtige foto's van jullie genieten doen jullie zeker lekker hoor groetjes uit het hete Hoorn. 🌞💓
  3. A3:
    3 augustus 2018
    Ziet er geweldig uit, wat zal dit genieten zijn.
    Gelukkig ben je snel weer opgeknapt el xxx
  4. Tania Mereboer:
    3 augustus 2018
    O, ja hoor Jantje moe in de stoel van El. En wat een mooie kerst aak wat een kerstspullen.
    En wat genieten jullie dat zie je echt wel aan jullie.
    Vooral zo doorgaan. 🍀🍀🍀
  5. Luuk:
    3 augustus 2018
    Zeker vast een kerstboom gekocht...😁 wat een leuke foto's en wat een prachtige vakantie. Volop genieten...😎
  6. Michelle:
    Klinkt goed allemaal. Geniet er lekker van samen 😘
  7. Greet:
    3 augustus 2018
    Gelukkig is Kerst nog ff niet aan de beurt, lekker volop zomer,wel genieten in zo'n winkeltje. Doe rustig aan , Elly, geniet en pas goed op elkaar!!
  8. Riet Swinkels:
    3 augustus 2018
    Wat is het genieten van al het moois daar, geweldig wij genieten een beetje mee met alle mooie foto,s.
  9. Loes Ursem:
    3 augustus 2018
    Wat een mooi stadje is Banf toch en de omgeving is ook geweldig. Bow falls ziet er spectaculair uit. Veel plezier nog verder.
  10. Hennie Vleugel:
    3 augustus 2018
    Wat een mooie foto's. En weer zo'n leuk reisverhaal
  11. Marja:
    4 augustus 2018
    Oh wat lekker dat el weer mee kan .. top. 👍👍 wat een leuke / gezellige foto’s. 💋🎉🎉🎉