Clearwater dag 2

6 augustus 2018 - Clearwater, Canada

Vannacht werd ik wakker ik had een brandend gevoel in mijn slokdarm en na nog wat draaien naar het toilet en eerst ..... en daarna moest ik ook nog flink overgeven daarna mijn tanden maar even gepoetst en flink wat water gedronken mijn maag bleef maar rommelen Elly was ook wakker geworden rond 3.30 uur weer naar bed en zijn we alle 2 gelukkig toch weer in slaap gevallen.

Eenmaal weer wakker voelde ik mij eigen weer redelijk goeden gelukkig maar want vandaag gaan we naar Wells Gray Park maar eerst ontbijten uit voorzichtigheid naam ik alleen maar toast met kaas en een kopje thee, na het ontbijt eerst maar even naar het visitors center het VVV zeg maar voor wat in lichtingen welke watervallen we makkelijk kunnen bereiken en dat werden de Spahats Falls, Dawson Falls en de mooiste de Helmcken Falls, we stelde ook de vraag of er nog restaurants waren in het park maar er wed ons verteld dat er helemaal niet te krijgen was dus eerst dan maar naar de supermarkt om wat eten te halen en wat fruit en daarna op weg naar de watervallen waar we op redelijke wijze bij konden komen en de eerste de Spahats Fall was inderdaad makkelijk te bereiken met een redelijk vlakke weg met af en toe wat stijgingen en dalingen maar het was de moeite waard en daarna op naar de Dawson Falls die was iets moeilijker te bereiken maar het het was te doen wel zagen we op weg daar naar toe een plek waar een busstop was dus besloten we op de terugweg de meiden daar te laten wachten om ze dan met de auto op te halen, maar nu verder naar de waterval die was spectaculairder dan de eerste ze noemen deze ook wel de kleine Niagara Falls hij is ruim honderd meter breed we hebben mooie foto's gemaakt en toen weer op de terugweg en zoals eerder al geschreven pikten wij de meiden bij de busstop op en reden we naar wat ons was verteld de mooiste waterval de Helmcken Falls en die was heel makkelijk te bereiken en inderdaad dit was echt de mooiste waterval die 141 meter naar beneden valt echt een prachtig gezicht en natuurlijk ook hier weer heel wat foto's gemaakt lang leve het digitale tijdperk anders was het niet te betalen al die foto's.

Nu besloten we naar het Clearwater Lake te rijden om te lunchen verder kun je ook niet want hier stopt de weg rond het meer liggen heel wat campings alleen voor tenten en daar word je dan heen gebracht met een boot van Clearwater Lake tours we moesten 22 km op een hobbelige niet geasfalteerde weg rijden en deden er dan ook ruim een uur over maar het was de moeite waard en op het eind was nog een camping waar je met de camper/auto kon komen en picknick plekken en ja hoor wel een klein eetgelegenheid van de tour boat daar kochten we koffie en genoten van het uitzicht en de  broodjes en fruit wat we hadden gekocht .

Op de terugweg voelde ik mij zelf weer niet lekker hoofdpijn en beroerd heb de helle weg een beetje liggen doezelen en eenmaal weer in het hotel terug heb ik bijna 3 uur liggen slapen en nu gaat het weer prima we hebben een heerlijke maaltijd gehad en nee geen hamburgers maar lekker kipfilet dan wel weer met frietjes daarna nog een kopje koffie op ons terrasje bij de kamer en lekker even tv kijken en natuurlijk iedereen weer op de hoogte brengen van onze avonturen.

groeten van de 4 reizigers

1. A3:
    7 augustus 2018
    Wat is er mooi zeg. Jammer dat nu Jan een dipje hebt. Hopelijk was dit het en gaan jullie zonder ziek zijn verder. Xxx
  2. Marja:
    Goedemorgen. ..!!!!
    Das best lastig als je ziek bent jan. ?
    Maar weer prachtige foto’s en het weer zit jullie ook weer mee ..☀️
    Fijne dag en veel liefs 💋👍
  3. Tania Mereboer:
    7 augustus 2018
    Rustig aan met eten Jan, denk erom.
    Weer een prachtig verhaal en ondanks alles toch een mooie dag gehad.
    Wat een natuurgeweld die watervallen.
    Hier krijgen we dat ook hopen we voor het land, word het gras weer groen.
    Voor vandaag wensen we jullie weer gezond en fris uit bed en een mooie dag. Xxxxxxxx
  4. Elly:
    7 augustus 2018
    Hij is weer de bink ik heb hem yogidrink gegeven 😜👍
  5. Steef:
    8 augustus 2018
    Hee jan, op die onverharde weg zagen wij onze eerste zwarte beer. En aan het einde van die weg stonden wij op de camping voor een nachtje inderdaad. Leuk hoor!