vandaag gaan we naar 100 mile house

7 augustus 2018 - 100 Mile House, Canada

Vanochtend na het ontbijt gaan we op weg we hoeven vandaag niet zo ver ter rijden en wie weet spotten we nog wat dieren onderweg, we hadden al wat kilometers er op zitten toen we een wild dier spotte maar die was erg dicht bij vlak voor de auto stak er een moose  de weg over ik kon nog net remmen en reed gelukkig niet zo erg hard en het beest stak doodgemoedereerd weer de weg terug over toen wij voorbij waren gereden.

Geschrokken reden we verder en stopten we bij een soort trading post genaamd Cariboo L ongeveer 40 km van 100 Mile house het was pas 11.30 uur en we konden pas om 15.00 uur in het hotel terecht dus moesten we nog een poosje rondbrengen dus eerst maar aan de koffie/warme chocomelk terwijl de meiden wachten op het drinken gingen Frans en ik de auto een beetje schoon spuiten bij de auto wasplaats die er ook was want van gisteren zat hij helemaal onder het zand, nadat we onze drankjes op hadden gingen we naar een winkel een soort krop om te kijken of we een vleugelmoer konden krijgen om de handel van de rollator vast te zetten maar nee jammer ze hadden het niet.

Het volgende winkeltje zeg maar winkel was een soort van 2e hands winkel ze verkochten er van alles zo ook lekker ijs, Frans en ik zaten lekker buiten op een bankje toen er een auto stopte en er een oma met haar kleinkinderen uitstapte en met elkaar aan het praten waren en op een gegeven moment zei 1 van de kinderen oma en de rest ging weer in het engels en Frans en ik keken elkaar even aan nieuwsgierig als ik ben ging ik ze achterna in de winkel en vroeg aan de oma of ze toevallig van Nederlandse afkomst was we praten in het engels toen ze zei dat ze ook nog wat Nederlands kon praten dus gingen we in het Nederlands nog even verder, ik ging weer naar buiten en even later kwam ze me achterna en hebben we nog een tijd met elkaar gesproken ze kwam oorspronkelijk uit Scheveningen en was in 1965 naar Canada op vakantie gegaan toen ze 18 was en kwam daar haar man tegen en is niet meer terug gegaan naar Nederland ze heeft een broer in Ruurlo wonen daar gaat ze volgend jaar naar toe op vakantie toch leuk zulke ontmoetingen zo ver weg.

We hadden het mooi vol gehouden en rond 14.00 uur waren we bij het hotel maar nee we mochten er nog niet in dus gaan we het stadje maar in om wat te eten en na het eten ging Joke nog naar de kapper en wij wat winkelen ik ging bij de farmecie kijken of ze wat voor de muggenbeten hadden maar de man zei dat het vanzelf weg moest trekken toch nog even wat deo gekocht en toen Joke klaar wat met een fris en geföhnd koppie reden we naar het hotel we hadden weer mooie kamers en wij hadden zelf weer een achterdeur waar de auto pal voor stond dus weinig gesleep met de koffers eb nu lekker even relaxen tot etenstijd.

Om 18.45 uur kwamen Frans en Joke en liepen we naar het naast ons gelegen restaurant  maar we wilden ook nog even bij een andere kijken waar ze de beste schnitzels hadden zoals er op het bord stond maar dat was een desillusie want we hadden niet gereserveerd en konden daar dus niet eten, Frans en ik gingen de auto halen en de meiden liepen rustig door naar de mall toen we bij ze waren bleek dat de mall verbouwd werd en we besloten om weer terug te gaan naar het eerste restaurant en dat bleek een goede keus te zijn het Mexicaans/Duits restaurant had wel de heerlijke schnitzels en na het eten namen we afscheid van de Duitse eigenaresse en gingen terug naar onze kamers het is nu 21.30 uur en ik heb mijn verslag van de dag weer gemaakt nu nog even de foto's erbij dan kan ik gaan douchen voor de vroege vogels onder jullie alvast goede morgen en voor de rest die het later lezen ook natuurlijk

1. Elly wilmans:
    8 augustus 2018
    Was weer leuk om het te lezen geniet ervan groetjes 😘💞
  2. Mary de block-hombroek:
    Leuk verslag. Groetjes
  3. Marja:
    Wat leuk een Nederlandse oma !! Veel plezier vandaag en tot morgen. 💋👍
  4. Tania Mereboer:
    8 augustus 2018
    Hebben vanmorgen weer genoten van jullie geschreven avontuur.
    Alle dagen een belevenis.
    Fijne dag vandaag en tot morgenochtend.
    We kijken er weer naar uit.
  5. Elly:
    8 augustus 2018
    Een kerstafdeling joke en ik zijn reuze in onze sas weer wat voor in de boom