Weer verder naar het noorden

2 augustus 2019 - Thedinghausen, Duitsland

Het is wat later dan normaal maar gisteren te moe om mijn blog te doen.

Vandaag na de gebruikelijke en noodzakelijke dingen rijden we weer verder noordelijk naar Thedinghausen dit ligt niet zover van Bremen af het is een mooie rit door allerlei dorpjes en geen snelweg gezien vandaag.

Onze eerste stop in Thedinghausen is bij de Lidl want er moeten weer wat boodschappen worden gedaan en daarna naar de Cp maar die is vlakbij er was nog genoeg plek dus een mooi plaatsje uitgezocht en alles neer gezet de fietsen eruit en toen was er koffie, na de koffie op de fiets eerst naar het kasteel waar we staan om de CP te betalen en gelijk wat fietsroutes meegenomen daarna ging ik even terug naar de camper om het betalingsbewijs achter het raam te hangen en weer terug naar het kasteel even een foto maken.

We gingen starten met de liebestour maar het begon net te spetteren dus snel weer terug naar de camper en onder de luifel waar we van de nood maar gebruik maakte om te gaan lunchen want het was al bijna 13.00 uur daarna ging Elly nog even liggen en in 14.00 uur kwam het zonnetje er weer door en konden we vertrekken het was een tocht van ongeveer 32 km dus dat moest Elly haar fiets wel redden maar toch de oplader mee.

We fietsten door allerlei dorpjes heen en het was een mooie rit maar op een gegeven moment wilde we wel wat drinken en dan gelijk de accu maar onder de lader maar geen restaurant te zien of ze waren gesloten in Baden vonden we dan toch een ijssalon en daar mochten we de accu opladen en namen we allebei een bananensplit na ruim een half uurtje afgerekend de accu gepakt maar oh jee hij was niet opgeladen de stekker zat niet goed in de accu nou ja het was nog maar 8 km dus we zien wel onderweg nog wel 2 flinke heuvels dus ik ( daarom het het natuurlijk de liefdestoer) duwen achter Elly haar fiets om stroom te besparen kwamen we na 37 km toch nog met wat stroom in de fiets bij de camper eerst maar heerlijk onder de luifel relaxen.

Na een uurtje het was al na 18.00 uur ging Elly aan het eten beginnen en in de verte begon het te donderen de lucht werd zwart dus snel de luifel ingedraaid en de fietsen onder de fiets hoes gezet stoelen en tafel in de garage gedaan en naar binnen en ja hoor het regende en donderde en bliksemde Takkie helemaal van slag want die is bang van onweer maar het echte noodweer bleef uit.

Na het eten was het buiten al weer rustig en ging ik de afwas doen en kon El lekker even zitten daarna met Takkie lopen en een kopje koffie en cappuccino gezet nog wat spelletjes op de telefoon en later nog wat kaartspelletjes  en nog een rondje met Takkie die had de avond van haar leven ze zat maar achter de muizen aan die daar zijn op de velden en daarna de oogjes toe.

groetjes van ons

1. Elly:
    3 augustus 2019
    Was weer een leuke dag 👍👍👍🚴🏽‍♀️🚴🏽‍♀️🚴🏽‍♀️
  2. Tania Mereboer:
    3 augustus 2019
    Gewoon weer een toppie dag met veel dingen gezien.
  3. Tania Mereboer:
    3 augustus 2019
    Weer een mooie dag gehad, kan geen foto zien van het kasteel
  4. Elly wilmans:
    3 augustus 2019
    Wat een gezellige heid allemaal geniet ervan groetjes ☕☕🧡
  5. Hennie Vleugel:
    Leuk verhaal weer Jan. Groetjes aan Elly fijne dag nog
  6. Elly:
    3 augustus 2019
    Brilletje op Tanja Kijk goed op de foto waar Elly op staat misschien zie je hem dan dat is ein sloss in das auschland 😂😂😂