Dag 2 in Ströhen

1 augustus 2019 - Ströhen, Duitsland

Vanochtend eerst lekker bakkie op bed en daarna was ritueel en op naar de bakker broodjes halen daarna op de fiets richting Wagenfeld we hadden zo,n 15 km gefietst en besloten om weer terug te gaan naar de camper het was toch wel wat frisjes in onze zomerse kleding. Bij de camper aan gekomen het was al weer 12.30 eerst weer even een half gesneden wit halen en Elly ging tonijn salade maken bij terugkomst de CP betalen en dan even lunchen.

Daarna wat gelezen en om 2 uur gingen we met het treintje mee en dat was nog best wel leuk op een tussenpunt mochten de mensen over een pad door het veengebied heen lopen en wij werden apart door een van de machinisten meegenomen om wat te laten zien ook vertelde hij over de kraanvogels dat die hier normaal van half oktober tot het voorjaar zitten en wij vertelden dat we er 2 hadden gezien dus de foto erbij en ja hoor het klopt soms blijven er jongen paartjes hier en dit paar was er 1 van ook vertelde hij dat hier een paar jaar geleden er meer dan 100.000 waren alleen het afgelopen winterseizoen waren er veel minder omdat er niet veel water in het gebeid staat en nu zelfs nog veel minder.

Hij liet ons ook 2 soorten vleesetenden ( nou ja insekten etende) plantjes zien was erg interresant na een uurtje toen iedereen terug was reden we weer terug naar het sationnetje bij de CP waar wenog even in gesprek kwamen met onze buren Tinny en Piet die gingen ook eten in het restaurant/ verenigingsgebouw dus we besloten om met ons viertjes te gaan en om 18.00 uur liepen we daar naar toe het was nog even gezellig en voor ons doen lang want om 20.30 uur waren we weer bij de campers.

Na een half uurtje ging Elly naar bed en ik zette nog de fietsen erin en op borg de tafel en stoelen op scheelt weer voor morgen ochtend.

zoals jullie misschien wel zien is dit om 3 uur in de nacht geschreven dat betekend dus weer een slechte nacht maar ga nu weer proberen te slapen en de foto's komen morgen ( straks) erbij.

1. Tania Mereboer:
    2 augustus 2019
    Mooi daggie, goeie morgen en een mooie rit naar het volgende adres begrijp ik. 🍀🍀🍀
  2. Loes Ursem:
    2 augustus 2019
    Wat leuk dat ze voor jullie apart wat bedacht hadden en nog erg interessant ook. Veel plezier verder.
  3. Elly:
    2 augustus 2019
    En benne we bij een kasteel zo leuk.
  4. Hennie Vleugel:
    2 augustus 2019
    Fijne dag. Op naar de volgende rit😉
  5. Tony &piet:
    2 augustus 2019
    Leuk dat er voor jullie iets anders was geregeld 😃
    Veel plezier verder😘😘