Vandaag naar Oradour sur Glane

6 januari 2017 - Oradour-sur-Glane, Frankrijk

ruim 4 uur rijden Vanochtend zijn we vroeg gaan rijden we hadden met Ron en Elma Kok afgesproken dat we rond 10.00 uur bij hun zouden zijn en dat was ruim 4 uur rijden dus om even na 6 uur reden we weg uit Salles sur L'Hers ook nu weer de ene na de andere tolweg we hebben ook besloten om Oradour geen tolwegen meer te nemen.

Het werd iets later en om 10.30 uur kwamen we Ron en Elma aan in Pageas wat een km of 40 van Oradour af ligt. We werden hartelijk ontvangen en het werd een gezellige middag lekker geluncht en later een bezichtiging van hun huis en het grond wat er bij hoort en daarna nog een stukje gelopen met de honden naar een verlaten kasteel wat langzaam aan het vervallen is eeuwig zonde ook zagen we nog een bekend schilderij wat buurvrouw Elma haar moeder ooit voor haar 50ste verjaardag had gehad en die was geschilderd door tante Leen de moeder van Ge.

Rond 16.00 uur reden we naar Oradour dat is een dorpje wat op 10 juni 1944 door de waffen SS bijna helemaal is uitgemoord en de restanten zijn nu al een hele tijd een oorlogs monument morgen gaan we daar kijken.

Elly heeft spaghetti gemaakt en dat smaakte erg lekker ook vanavond lagen we lekker op tijd in bed TV te kijken.