Vandaag weer richting Frankrijk

5 januari 2017 - Salles-sur-l'Hers, Frankrijk

Vanochtend 0m 7 uur ging de wekker en nadat ik mijn eigen had gewassen enz kon Elly erbij en ging ik de toilet eerst maar legen want die was aardig vol daarna met Takkie gelopen en de schotel opgeruimd want gisteren heb ik hem toch geprobeerd en ja hoor we hadden al snel ontvangst ondanks de bomen toch een voordeel van een verplaatsbare schotel Elly had ondertussen voor het ontbijt gezorgd en om 8.00 uur reden we weg bij de camping voor een rit van ongeveer 410 km, onderweg 2x gestopt 1 x om te tanken en 1x om te eten ook hadden we veel last van de harde wind die in de Pyreneeën stond daardoor kon ik niet harder dan 90 km want de camper schudde alle kanten op en met die snelheid was het te doen en ja we hebben vakantie dus geen haast.

Na de vele tolwegen mochten we de laatste 20 km het was een mooi ritje wat ongeveer een half uurtje duurde en om 13.45 uur kwamen we op de camperplaats in Salles sur L'Hers een mooi plekje met stroom , water ( wat nu wel afgesloten was vanwege de vorst) en loosplaats voor toilet en grijswater.Het was naast een sportveld en bij een school maar daar heb je geen last van, nadat ik het stroom had aangesloten en de schotel had neergezet ging ik met Takkie het dorpje in het was wel een flinke klim naar boven maar goed voor de beenspieren het dorpje op zich stelde niet veel voor er waren wat winkeltjes en natuurlijk een kerk en kroeg.

Toen ik weer terug was was Elly al met het eten bezig en hebben we lekker vroeg gegeten waarna ik nog even naar de supermarkt ging om ijs te halen en bij de slager 2 karbonades daarna lekker de kachel aan want het was al flink koud dus lekker vroeg naar bed en elkaar warm houden.