Hoera Mick 12 jaar vandaag.

7 januari 2017 - Valençay, Frankrijk

Vandaag is onze grote kleinzoon Mick jarig dit is de eerste keer dat we er niet zijn maar vanmorgen met hem gebeld en voor hem gezongen, daarna een ontbijtje en koffie en ojee we hadden geen warm water de leiding van het warme water was bevroren wel koud water dus dat was brrrr met wassen de boilerr aangezet en langzamerhand kwam het water met druppels weer terug.

Na het ontbijt reden we naar het monumentendorp en het was nog erger dan je op foto's kon zien als je in de kerk komt waar de vrouwen en kinderen in werden gedreven om daarna de boel in de brand te steken dan gaan je haren op je armen vanzelf omhoogstaan ook zie je het altaar wat nog redelijk intakt is.

Na het dorp te hebben bezichtigd en het kerkhof en memorial in het dorp gaan we weer verder we komen deze zomer er nog wel een keer terug om naar het museum te gaan wat er bij hoort dit is nu gesloten, we gaan vandaag niet naar Chateau Thierry want dat is me te ver we nemen een tussen stop we gaan naar Valencay dit is ongeveer 170 km en we rijden niet via de tol dus geen gejakker en geen tolgeld hoera dat scheelde weer € 30,00 en het aantal km was bijna het zelfde de camperplaats was vlakbij chateau Valencay en achter het VVV kantoor ook hier was het water afgesloten voor de vorst maar een prima plek om te overnachten eerst maar de camper recht zetten en de schotel neerzetten en daarna een stuk met takkie gelopen ik wilde het chateau aan de andere kant zien maar dat lukte niet dus maar een foto door het hek gemaakt.

Het was niet zo koud als gisterenavond maar uit zekerheid hebben we de kachel maar zachtjes laten branden.

1. Tania Mereboer:
    9 januari 2017
    Goeie middag .
    Vannacht de bouiler maar aan laten staan Jan dan kun je in de ochtend lekker in een warm bubbelbad.
    Geniet maar weer fijnxx