1e pinksterdag

9 juni 2019 - Wapse, Nederland

Vandaag gelukkig een heel ander gezicht met wakker worden de zon schijnt dus eerst maar een kopje koffie en de croissants in de oven en na de koffie lekker even douchen en scheren en dan aan het ontbijt want de Strootjes waren ook al druk bezig. Na het ontbijt gaan we kijken waar wat te doen is en dat word Dieverbrug want daar is een braderie en er is wat te doen met boten toen we Dieverbrug binnen reden werd Elly geroepen en zagen we Frank van de Waals en Marja die waren bij iemand op visite op een camping nog even staan praten en toen naar de braderie.

Gerrit en ik namen plaats op een bankje in de zon en Nora en Elly gingen over de markt nu was het niet zo erg groot dus met een minuut of 20 waren ze al weer terug en besloten we om terug te rijden naar Diever om daar te lunchen want het was alweer 12.30 uur, na de lunch ging Gerrit naar de camping en nam ook onze sleutel mee zodat hij Takkie uit de camper kon halen en met ons drieen gingen we nog een stukje fietsen het Drents-Friese woud in.

Na 10 km gingen we weer richting Wapse en kwamen we langs het onderduikershol een schuilplaats onder een zandduin in de bossen die gemaakt was door het verzet in de oorlog alleen werden ze aan het eind van de oorlog ontdekt en werden verschillende mannen opgepakt voor meer informatie kijk op deze link http://www.drentheindeoorlog.nl/?aid=394.

Nu weer opweg naar de camping om lekker te genieten van de rust, later kwamen er 2 dames die vertelde dat ze waren ingehuurd door de camping eigenaar om foto's te maken en filmpjes met een drone of we daar bezwaar tegen hadden natuurlijk hadden we dat niet ze zijn wel een uur of 4 bezig geweest dus over een paar weken kijken op de site van de camping.

Het was ook weer etenstijd en Elly en Gerrit hadden het eten gemaakt en Nora en ik zouden afwassen maar we kregen hulp van Elly daarna heb ik darten gekeken jammer genoeg haalde Nederland niet de finale dus dan maar voetbal daar is het op dit moment rust en de stand 0-0 hopelijk gaat het Nederlands elftal dit winnen.

Groetjes van Nora, Gerrit, Elly en mijzelf.

1. Elly wilmans:
    9 juni 2019
    Ik zeg alleen maar groetjes
  2. Loes Ursem:
    9 juni 2019
    Jullie komen altijd wel bekenden tegen lijkt het wel. Gezellig hoor. Fijne avond.
  3. Tania Mereboer:
    9 juni 2019
    Wat een mooi daggie en Frank en Marja gezien.
    Wij hadden visite Piet en Gre Otter woonde vroeger in Hoorn.
    Was gezellig.
    Trusten voor straks doeiiiii
  4. Ina Soering:
    10 juni 2019
    Weer een gezellig verhaal en hopelijk blijft het weer nu wat knapper. De fiets van Elly doet het nu goed zo te zien? Veel plezier nog.
  5. Marja:
    11 juni 2019