Op naar Bergkamen

24 juli 2019 - Bergkamen, Duitsland

Vanochtend vroeg op en een bordje yoghurt daarna een rondje met de hond en de nodige andere dingen elektra opgeruimd en daarna naar de los en laad plaats om alles te vullen en te legen om 8.30 reden we weg.

Als eerste diesel tanken 1,23 was goedkoop later zagen we zelfs voor 1,19 toen op weg , er waren veel wegwerkzaamheden dus het schoot niet echt op maar om 10.15 uur waren we op de camperplaats het zag er leuk uit maar er was geen zwemgelegenheid dat is jammer dus morgen gaan we verplaatsen naar Delecke am mohlensee daar is een strand waar je lekker kan zwemmen hoorde we van een andere camperaar die naast ons stond.

nadat we wat hadden gedronken stapte we op de fiets om naar Bergkamen te gaan om boodschappen te doen was een mooie rit gedeeltelijk door de  bossen bij het inkoopcentrale aangekomen eerst maar naar de bäckery voor een broodje met wat te drinken en daarvoor hadden we al 2 nieuwe koekenpannen een bezem en badslippers voor mij gekocht daarna naar de Lidl en weer terug naar de camper waar we lekker de rest van de dag onder de luifel hebben doorgebracht en Takkie tegen haar wil wel een paar keer lekker nat hebben gemaakt net als mijzelf want het was niet te harden binnen in de camper 38gr buiten 36 gr dus lekker buiten na het eten rook ik een vreemde lucht brandlucht met rotte eieren geur en bij het bankje naast de deur was het erg warm dus open gemaakt en daar zag ik dat de accu helemaal bol stond dus snel de hoofdschakelaar uit gedraaid maar dat betekende geen koelkast meer maar goed dan maar niet.

Bij mensen die daar ook staan en een beetje het beheer doen gevraagd of er een camperbedrijf in de buurt was en ja hoor het wad zelfs ook nog een laikadealer dus morgen vroeg daar maar naar toe om de accu te vervangen.

Nu liggen we op bed maar of we gaan slapen weet ik niet want het is toch wel eng een accu die kan ontploffen en gassen kan afgeven.

groetjes uit een tropisch Duitsland

1. Elly wilmans:
    24 juli 2019
    Het is veel te heet maar evengoed welterusten voor straks en slaap lekker 🛏
  2. Alie:
    24 juli 2019
    Leuke foto`s maar wat zal het warm zijn .Hopelijk kunnen jullie een beetje slapen .succes.Gr, uit Hoorn.
  3. Tania Mereboer:
    25 juli 2019
    Wat stinkt dat wij hadden dat in 2010. Denk dat je nu al nieuwe huishoud accuus hebt.
    Dan ben je nu weer jaren klaar.
    Je koelkast staat toch op gas.
    S6
  4. Marja: