Op weg naar Castellane

10 augustus 2017 - Castellane, Frankrijk

Vanmorgen zijn we op tijd gaan rijden onze eerste stop is Malijai een dorpje waar Napoleon heeft overnacht in het kasteel daar en we zouden daar ook blijven overnachten maar dat plan heb ik laten varen na daar wat te hebben rond gelopen en wat foto's te hebben gemaakt gaan we richting Sisteron waar een citadel hoog in de rotsen is en ook daar gestopt om Takkie even uit te laten en wat foto's te maken en dan nu op naar Castellane het was een mooie en toch wel vermoeiende de rit door de bergen als het lukt zet ik er wel een stukje film op die de dashcam heeft gemaakt want er waren een paar stukken die wel een beetje eng waren zo smal en uitstekende bergen maar gelukkig is alles goed gegaan we waren dus om 11 uur al op de Camperplaats een klein stukje van het dorp er kwam net een plekje vrij waar ook een stroompunt bij was dus bedankt Duitse camperaar de stoelen er uit en lekker aan de koffie.

Na de koffie de fietsen eraf en maakte Elly een broodje klaar snel nog wat foto's bij de reisverhalen gezet en daarna op de fiets naar het dorp het was niet ver maar lopen was geen optie. Eenmaal in het dorp aangekomen de fietsen weggezet en een rondje gelopen en toen op zoek naar een pin want de portemonnee moest gevuld worden.

Bij een ijssalon van een heerlijke Bananasplit genoten en wat foto's gemaakt  en daarna weer op de fiets wat nu toch wel wat lastiger was omdat de weg nu wat omhoog ging maar het lukte, eenmaal terug bij de camper ging Elly wat tekenen en ik de schotel installeren en ja hoor al snel hadden we beeld.

Nu even lekker wat drinken en toen kwamen de buren ook Nederlanders er aan en Elly nodigde ze uit om wat te komen drinken en even later zaten we gezellig met ons vieren onder de luifel want het was pittig warm de zon scheen volop rond 17.15 gingen ze weer en Elly ging aan het eten dus heb ik even tijd voor mijn boek vandaar en nu heerlijk genoten van het eten dus kan ik weer even verder met mijn verhaal straks ga ik proberen om een filmpje er bij te zetten.

Groeten uit een zonovergoten Castellane waar we morgen ook nog verblijven

1. Tania Mereboer:
    10 augustus 2017
    O wat een prachtige foto's en dat drinken ijs of wat ook jammie jammie .
    Krijg de kriebels als ik dit zie .
    Nog evies en dan broem broem
    Trusten en gezond weer op .leuke jurk had je aan El.