zaterdag 29 & zondag 30 december

30 december 2018 - Evertsoord, Nederland

Zaterdagochtend voelde ik mij al wat beter en na het was en eet ritueel stappen we op de fiets om naar Sevenum te fietsen daar aangekomen ws de eerste winkel die Elly zag een Limburgse Noppes daar kwam ik dus niet voorbij voor ze binnen was geweest gelukkig bleef de schade beperkt tot het kopen van een botervloot en die hadden we toch nodig.

Na de kringloopwinkel het centrum van het stadje in Elly nog even naar de Action en daarna gingen we weer naar de camping waar we verwacht werden bij een likeurproeverij die werd gegeven door een soort van caberetier hij deed het leuk en vertelde op een humoreske manier over de likeuren daarna weer naar de camper en even darten kijken en vanavond naar het stamppotten buffet wat werd afgesloten met een ijsbuffet en het smaakte redelijk goed alleen de boerenkoolstamppot hebben we links laten liggen brrrr.

Nadat we weer terug waren snel Takkie uitgelaten en op tijd om naar Michael van Gerwen te kijken wie zijn partij met groot gemak won en toen lekker achter Elly die al sliep en al snel sliep ik ook ( denk ik).

Zondag 30-12-2018.

Vanmorgen ging om 7.30 uur de wekker en heeft Elly snel een koppie gezet en daarna snel er uit wassen tandjes en met Takkie lopen en daarna nog een broodje met een kopje koffie en om 9.00 uur gaan we met de bus naar het Toon Kortooms museum we wisten niet wat we daar van moesten verwachten maar het was erg leuk we werden ontvangen in het restaurant met een kopje koffie en na de koffie kwamen er 2 gidsen die met ons de Peel in gingen en dat was niet zo ver zo,n 100 meter en daar lieten ze ons zien hoe de turfstekers werkte en leefde nou die hoefde je niet te benijden want dat was erg zwaar werk ook vertelde ze hoe dat gebied is ontstaan.

Weer terug bij het museum vertelde de oprichter van het museum over het leven van Toon Kortooms en dat het huis waar hij nu woonde het ouderlijk huis van de familie Kortooms was, ook vertelde hij dat de best verkochte roman Beekman en Beekman van Kortooms die hij had opgestuurd naar een uitgever retour was gestuurd met de mededeling dat dit niet geschikt was om uitgeeven te worden hadden die het even mis.

Om 12 uur kregen we soep met brood wat goed smaakte en rond 13.00 uur reden we terug met de bus naar de camping waar Elly met Takkie even ging lopen en ik het fijnste klusje van het camperen ging doen namelijk het toilet legen.

Om 14.30 een bijeenkomst in de tent bij de campers met koffie en thee waar we net vandaan komen en ik nu tijd heb voor mijn boek.

Vandaag voel ik mij voor het eerst sinds we weg zijn weer bijna 100%. Dit was dan bijna alweer de 1 na laatste dag van 2018.