vandaag alweer onze laatste dag in Campbell River

14 augustus 2018 - Campbell River, Canada

Vanmorgen na het ontbijt gaan we op pad naar een zalm kwekerij daar aangekomen waren we de eerste gasten en gingen we een tentoonstelling bekijken om daarna buiten langs de bakken te lopen waar de zalmen in moeten zitten maar de meeste waren leeg en degene waar wat in zat zat een net overheen dus lopen we verder en even later komt er een soort golfkarretje met een jongedame erin die gaat voor ons een soort sluis open zetten zodat de zalmen tegen de stroom in de rivier in kunnen zwemmen we hebben er een paar gezien maar het was niet veel jammer genoeg dus gaan we verder naar Elk Falls provinciaal park waar ze een suspension brug hebben en dat was niet zo ver weg dus start de auto en rijden, bij het park aangekomen de auto neergezet en we moesten een stukje onderweg zagen we nog een jong reekalf dus wat foto's genomen en weer verder bij de hangbrug moesten we wel wat trappen naar beneden dus Frans nam El bij de arm en ik nam de rollator mee eenmaal beneden besloot Elly om maar niet de brug over te gaan want hij had een stijle helling dus bleef ze in het begin staan.

De brug gaf je een prachtig uitzicht op een mooie waterval nadat we weer terug waren gingen we weer naar boven dus het armpje van Frans weer en ik weer de rollator en eenmaal boven hebben we even op een bankje gezeten om wat uit te rusten en toen weer op weg naar de auto en terug naar Campbell River om een koppie te gaan drinken bij Starbucks en daarna naar het hotel om even te rusten want vanmiddag gaan we op walvis safari het is een tocht van 4 uur die om 16.00 uur begint.

Om 14.00 uur gaan we naar wendy's een restaurant om wat te eten dat hadden we beter niet kunnen doen want het was niet te vreten maar goed de buikjes zat wat in om 15.00 uur waren we bij de tour en namen we plaats op een bankje en genoten later nog van een ijsje en om 15.45 uur kwam er iemand uitleggen wat we gingen doen en moesten we van die pakken aan dat was wel een beetje erg warm maar regels zijn regels, we waren maar net op weg toen hij een oproep kreeg over een walvis dus met volle snelheid er naar toe en het was een mooi gezicht toen we daar aankwamen het spuiten van de walvis zijn staart en zijn vin/flipper waar hij/zij mee zwaaide erg mooi om te zien we hebben er nog verscheidene gezien ook zeeleeuwen op een boei die maar aan het vechten waren en een bold eagle op een boomstronk in het water en later nog een paar ook zagen we een hele kolonie zeehonden en later nog weer zeeleeuwen die op de rotsen lagen en daar waren 3 jongen bij wat onze gids erg verbaasde het tripje was wat uitgelopen omdat we op een gegeven moment toen we nog bij de walvissen waren het water plotseling erg ruw werd en hij een andere route moest nemen op de terug weg zijn we nog langs 2 cruiseschepen gevaren waarvan er 1 van de Holland Amerika lijn is en dat is de Volendam toch wel leuk rond 20.30 uur waren we weer in de haven en na wat kunst en vlieg werk om Elly uit de boot te krijgen konden we snel wat gaan eten bij dan toch maar de bekendste hamburgerketen die met die M waren we om 21.30 uur weer terug in ons hotel moe maar voldaan Elly ligt al te slapen en ik ben dus met mijn reisblog bezig het waas een heel enerverende dag voor ons.

Groeten van 4 vermoeide reizigers

1. Ina Soering:
    15 augustus 2018
    Wat een prachtige reis en zo leuk om te zien, ik heb de walvissen in Argentinië mogen aanschouwen vond dat ook zo bijzonder. Een leuke blog en de foto's geven een leuke impressie van jullie reis. Ik geniet👍😍
  2. Michelle:
    15 augustus 2018
    Super gaaf t walvis spotten. Top
  3. Marja:
    15 augustus 2018
    Wauwwwww ..!!!! Prachtig ..!!! Wat een mooie foto’s en een super leuk verhaal. Nog ff genieten veel plezier en groetjes uit hoorn. 😘👍💋
  4. Luuk:
    15 augustus 2018
    Weer een leuk verhaal Jan en wat een prachtige reis is het toch. Nog veel plezier verder....Groetjes Luuk
  5. El en rene:
    15 augustus 2018
    joke frans el en jan we hebben elke dag meegelezen!wat een mooie reis!!we zijn er voor ons gevoel een beetje bij lfs😘rene en el
  6. Elly:
    15 augustus 2018
    Zo leuk dat iedereen op de blog met ons mee reist de groetjes van de medereizigers joke frans en elly🐳🐋🐬👍