van 100 Mile House naar Prince George

8 augustus 2018 - Prince George, Canada

Vanochtend hadden we een gratis ontbijt in het Ramada inn en er was tot onze verbazing veel keus brood gekookte eieren vers fruit enz enz nadat we daar ons buikje van vol hadden gegeten laden we de koffers in de auto checkten uit en gingen op weg naar Prince George een rit van 327 km via de 97 north. We kwamen door 108 Mile House, langs het Lac la Hache, 150 Mile House, Williams Lake, Quesnel, Hixon, Stoner en Red Rock. In Quesnel zijn we naar het Pinnacle Park gereden, daar heb je de Hoodoos, unieke geologische formaties die het gevolg zijn van erosie door gletsjers, maar bij het park aangekomen waren de slagbomen dicht en mochten we er niet in dit waarschijnlijk door de bosbranden die overal zijn, we hebben van de branden op zicht geen last maar wel van de rook die overal hangt.

In Quesnel kochten we bij een supermarkt wat vers belegde broodjes die we in de auto lekker opgepeuzeld hebben en toen weer verder naar Prince George om 3.05 stonden we voor de balie om in te checken en dat ging vrij vlot onze auto werd geparkeerd door de valet parking in een parkeergarage dus wij konden naar onze mooie kamers we hadden een badkamer met een raam die ondoorzichtig werd als je de deur sloot zo leek de kamer groter om 15.45 klopte Frans op onze deur want we gaan even zwemmen dus 1 etage hoger en we hadden het hele zwembad voor ons eigen alleen en na 1 duik wisten we waarom het water was vrij koud maar gelukkig was er ook een lekker warm bubbelbad dus gauw daarin om door te warmen maar helaas lieten de bubbels ook verstek gaan maar goed het water was lekker warm.

Na het zwemmen weer naar de kamer en lekker gebruik maken van de douche waar een grote stortdouche in zat daarna nog lekker wat luieren en op internet wat restaurants op zoeken en er zijn er heel wat in de buurt van ons hotel en om 18.30 uur gingen we op pad na dat we bij een aantal restaurants de kaart hadden gezien viel de keus op The Black Clover Irish Pub en dit was een goede keus niet alleen was de prijs redelijk maar het eten was er heerlijk ik zelf had het menu van de dag wat een beetje een vreemde combinatie leek een schnitzel gebakken met kaas op een bed van een pasta met een gemixte saus van witte en rode saus en het was heerlijk Elly had fish en chips en Frans een heerlijke burger met friet en Joke een lekkere salade met friet daarna hebben we nog wat gedronken bij de CrossRoads Brewing.

Weer terug in het hotel toch maar even aan de portier gevraagd of we nog last konden morgen met de bosbranden want de hele stad zit onder de smog hij heeft het voor ons nagekeken maar we konden morgen veilig naar Smithers we hadden alleen last van de rook waarschijnlijk later op de kamer ook nog zelf even gekeken en toen zag ik ook waarom het  Pinnacle Park was afgesloten want daar vlakbij was een bosbrand.

Nu weer veilig in de hotelkamer waar het weer tijd is om mijn reisverslag te maken.

Groeten aan iedereen van Elly, Joke, Frans & Jan

1. Marja:
    9 augustus 2018
    Jammer zeg dat de boel is afgesloten door de bosbranden. Maar ....dat mag de pret niet drukken. Als jullie maar geen gevaar lopen , !!!!
    Fijne dag en als jullie weer gaan zwemmen neem een keteltje heet water mee. 💦💦💦💦🤣😂🤣😂🤣😂👍👍👍💋💋💋💋
  2. Elly wilmans:
    9 augustus 2018
    Jullie maken een hoop mee heel gezellig om het te lezen geniet ervan groetjes van mij 😘
  3. Tania Mereboer:
    9 augustus 2018
    Wat een mooi daggie weer. En ook mooie kamers in hotel en gezellige foto's van jullie. Wat zien jullie veel.
    De branden, dat is wat minder.
    Portugal en Spanje hebben hier ook mee te doen.
    Vandaag weer een mooie dag en geniet. Ger Tanja Rowan Nina en Takkie. 😘😘😘😘
  4. Tania Mereboer:
    9 augustus 2018
    Joke wat zit je haar mooi op het filmpje
  5. Anneke:
    9 augustus 2018
    Jullie hebben het super daar , ben ik blij mee . Hier is de hitte ook verdwenen wat een verademing . Nu is het heerlijk dikke kus voor jullie 😘
  6. Alie:
    9 augustus 2018
    Hoi ,Ziet er allemaal leuk uit,en leuke foto`s ook.De temperatuur is lekker zie ik .Genieten dus ...
  7. Elly:
    9 augustus 2018
    Het is echt een toppie deze vakantie genieten van de mooie natuur en van onze vrienden samen vanalles smullen en vooral onze alles eter gezellig hoor 👍👍👍😘
  8. Tony &piet:
    9 augustus 2018
    Ziet er niet verkeerd uit 😃
    Lekker eten af en toe een duik, beetje shoppen, en vooral genieten 😃
    Groeten vanuit een heerlijk afgekoeld Hoorn 😉😘