zaterdag 13 mei

13 mei 2017 - Weesp, Nederland

Na de gewone ochtend rituelen stappen we op de fiets om een korte fiesroute te maken richting Nederhorst ten Berg via een alternatieve fiets route die ons door een mooi natuurgebeied en door het stadje Nederhorst ten Berg waar kasteel Nederhost staat, daar snel wat kleine boodschappen gedaan bij AH en dan weer richting de camper om ze weg te brengen en mijn portemonnee te halen daarna gaan we op weg naar Weesp waar we op een gegeven moment vanaf de overkant van het water werden we enthousiast toe geroepen dat de molen open was voor bezichtiging we draaide om en reden er naar toe de naam van de molen is het Haantje en is in particulier bezit ook heeft daar ooit een tijdje Fred Oster gewoont de quizmaster met de marmotten.

De huidige eigenaren hebben hem helemaal opgeknapt en hij ziet er prachtig uit na eerst koffie met koek te hebben gekocht ga ik naar boven met de eigenaar voor je buiten op de balustrade ben ga je door hun slaapkamer buiten gekomen vertelt hij het een en ander over de molen en dan ga je met een steile trap nog hoger naar het hart van de molen waar vroeger door de wieken de molensteen die beneden in de werkruimte was werd aangedreven, we kochten nog een fles wijn met hun eigen etiket om de molen te steunen.

Na nog wat te hebben rond gefiets gingen we terug naar de camper maar eerst nog even bij de slager gestopt voor wat vleeswaren.

Vanavond geeen DJ Alibi want er is een internet storing in de Kreek jammer Alie volgende week beter.

S'avonds nog tv gekeken naar het songvfestival en daarna lekker slapen