Vandaag naar Arles

17 augustus 2017 - Arles, Frankrijk

vanmorgen na het ontbijt rijden we naar arles het is ongeveer 100 km rijden maar het duurt wel ongeveer 2 uur we zouden op de Camperplaats gaan staan maar aangezien de temperatuur op kan lopen tot 35 gr hebben we besloten om naar de camping City camp te gaan dat ligt een km buiten de stad en heeft ook niet onbelangrijk een zwembad rond 10 uur kwamen we hier aan en kregen een mooi plekje onder de bomen dat betekende geen tv maar wel tot zover als dat het mogelijk is wat verkoeling want onderweg hadden we de 33 gr al bereikt.

We hebben snel alles neergezet en zijn lekker naar het zwembad gegaan om wat af te koelen tegen de middag gaan we naar de stad ik had in mijn gedachten een dorps stadje maar niets is minder waar er is van alles wel wat van de romeinse tijd de middeleeuwen en natuurlijk van Gogh bij de VVV had ik een route gekocht die we zo goed als kwaad hebben proberen te doen maar het was er erg druk wel hebben we het café gezien waar hij gewoont heeft en een plek aan de rivier waar hij een brug heeft geschilderd die is er nu niet meer ook het gele huis wat hij heeft geschilderd stond er niet meer dat is in de oorlog gebombardeerd toen op zoek naar de ophaalbrug die hij heeft geschilderd dat was nog niet zo eenvoudig en de accu van Elly werd ook minder dus maar weer terug naar de camping om nog een duik te nemen en een lekker ijsje.

Tegen beter weten in toch de schotel geprobeerd maar niets dus maar weer opgeruimd. Rond 18.30 uur toch maar wat te eten genomen en toen viel mijn fiets om wat even later een probleempje werd want ik wilde toch naar die brug en mijn spatbord liep aan de voorkant aan en ik kreeg hem niet goed dus dan maar eraf met dat ding en hup op de fiets naar de brug van Vincent van Gogh en ja hoor na een kwartiertje fietsen had ik hem gevonden weliswaar niet in decstaat zoals dat hij geschilderd was maar toch het wad leuk om het met eigen ogen te zien en nu dan nog even tijd voor mijn reisboeken en dan welterusten allemaal.

1. Tania Mereboer:
    17 augustus 2017
    Zo Jan en El dat was weer een mooie dag .Slaap lekker .
    Hier de helft van jullie temperatuur en ook fijn .