Maandag 9 juli

9 juli 2018 - Giethoorn, Nederland

Vandaag gaan we weer weg naar Giethoorn naar camperplaats de Haamstede nadat Anneke er was , die gaat met ons mee, snel haar spullen erin en fiets achterop rijden we om 9.00 uur weg de tom wilde dat we via de afsluitdijk gingen maar daar had ik geen zin in dus gaan we via de lelydijk zonder oponthoud komen we rond 10.30 uur bij de camperplaats aan we zochten een mooi plekje uit en stroom erop gas er op en koffie zetten daarna de fietsen eraf en op naar Giethoorn en ja hoor het is zo het krioelde er van de Aziaten ze stonden bij de mensen in de tuin drukte hun neus tegen de ramen echt voor je rust hoef je hier niet te wonen er lagen honderden fluisterbootjes te wachten op verhuur en er vaarde er net zo veel.

Het fietsen werd bemoeilijkt doordat de mensen plotseling blijven staan of ze staan te kletsen op de smalste stukjes van de weg maar het was een leuk gezicht  al die bruggen de een nog steiler als de ander dus moest ik Elly af en toe helpen.

Eenmaal het dorp uit besloten we naar Meppel te fietsen we reden door de weerribben en het was een mooie tocht maar ohh jeee de eerste druppeltjes voelde we al en ja hoor even later schuilen onder de bomen maar het was van korte duur dus snel weer verder maar een paar km voor Meppel moest toch de action regencape aan maar ook dit was gelukkig zo weer over in Meppel aangekomen was het eerste wat we tegen kwamen een kringloop winkel grrrr maar ik kwam er niet onderuit dus daar maar gestopt van beroerdigheid moest ik ook binnen even schuilen want het regende weer even wat harder maar ook dit duurde niet lang en eindelijk waren de dames klaar zonder aankopen en nu  naar het centrum voor  een lekkere kop cappuccino en daarna wat winkelen eerst opzoek naar een stoel voor Anneke want in de haast van vanmorgen waren de 3e stoel vergeten en bij de Xenos kochten we een klapstoel daarna naar de Lidl voor de nodige boodschappen en toen naar Anna een dames kledingzaak waar Anneke een mooie jurk heeft gekocht alvast voor haar verjaardag.

En nu weer op de terugweg onderweg toch nog even gestopt om de regenjas aan te doen want ik kreeg het koud dus niet voor de regen, ook onderweg nog even gestopt om foto's te maken van een prachtige oldtimer camper en eenmaal weer terug bij de camper lekker nog even bij de camper zitten met een hapje en sapje.

Na het eten nog een spelletje klaverjassen en tot mijn grote verdriet moet ik bekennen dat mijn Elisabeth dit heeft gewonnen en nu was het bedtijd want natuurlijk zat ik vanmorgen om 4 uur weer beneden dus het was een lange dag.

1. Bert papo:
    10 juli 2018
    jullie zijn goed bezig.veel plezier..
  2. Elly:
    10 juli 2018
    Ja dat had je niet verwacht he inwinnen
  3. Alie:
    10 juli 2018
    Hahaha Top Elly,goed gespeeld ,aan pakken die hap.Jammer van de regen af en toe ,hopelijk wordt het beter.De weers voorspelling is redelijk .Dus meer fiets weer .succes XXX
  4. Tanja en Ger:
    10 juli 2018
    Wat een lange dag voor jou Jan, gewoon omdraaien zou ik zeggen.
    Maar ja snap dat dat ook geen optie is 🤔🤔🤔. Mooie week en geniet.
  5. Marja:
    12 juli 2018
    Ha ha ha gefeliciteerd el 🎉🎉😘😘