zondag 20 mei 1e pinksterdag

20 mei 2018 - Borger, Nederland

Vanochtend heerlijk buiten van ontbijtje genoten om daarna op de fiets te gaan en naar kamp Westerbork maar wat een pech Elly haar fiets was niet goed opgeladen dus hup onder de lader maar dubbel pech want hij deed het niet dus de HMC gebeld en de monteur zou terug bellen , van Elly moesten wij weggaan en dan zou zij als haar fiets gemaakt was wel naar ons toe komen of spreken we ergens af dus op de fiets en naar Hooghalen naar kamp Westerbork we begonnen in het herinneringscentrum en Marja ging naar het museum en Anneke en ik gingen koffie drinken in het restaurant.

Van Elly had ik een berichtje gehad dat de monteur had gebeld maar dat ze na een tijdje te schudden en proberen de ventilator van haar lader weer aan de gang had gekregen en hij stond nu op te laden ik sprak met haar af dat zij naar Rolde zou fietsen zo'n 12 km van de camperplaats, nadat Marja uit het museum kwam fietsten we naar kamp Westerbork daar aangekomen wilde Marja graag met de gids mee dus spraken we af dat ik alvast naar Elly ging en dat Anneke en zei later naar Rolde kwamen.

Na een half uurtje fietsen kwam ik in Rolde aan en zat Elly bij het VVV op een steen te wachten in het zonnetje, snel even wat te eten gehaald bij de plus supermarkt en maar even wachten tot Marja belt en dat gebeurde ongeveer een half uur later en ze zouden naar Rolde komen ze vertelde dat ze vlakbij Grollo waren dus dat was ongeveer nog 6 km fietsen, even later belde ik terug dat wij wel die kant op komen want we moesten toch weer die kant op.

Na een half uurtje zagen we elkaar bij café restaurant Gerrie waar we gelijk maar van een heerlijke maaltijd genoten en toen we lekker uitgerust waren en het buikje vol hadden fietsen we weer naar de camperplaat waar we nog een drankje/ijsje namen in de Deel. Het was ondertussen al 17.00 uur en we hadden bijna 50 km gefietst dus de dag was goed besteed nu lekker met de beentjes omhoog en genieten van de zon.

Zo is het weekend al weer bijna voorbij morgen nog een half dagje en dan weer naar Hoorn.

1. Marja:
    20 mei 2018
    Wat een super dag vandaag. En eindelijk westenborg gezien en met een gids die allerlei verhalen vertelden , er zaten welmeer dan 50 mensen in het zonnetje aandachtig te luisteren , naar de aangrijpende enzeer intresante verhalen. Pffff was best even aangeslagen .. het museum was ook zeer emotioneel om al die foto’s en bezittingen zo te zien. Wat een vreselijke tijd moet dat zijn geweest. 🙏✌️ Respect met liefde