Hemelsvaart weekend 2018

13 mei 2018 - Uitwellingerga, Nederland

woensdag 9 mei.

Vandaag gaan we eindelijk weer eens op pad we rijden eerst naar Leeuwarden naar kamera-express waar ik een Zhiyun Z1 smooth Q smartphone gimbal wil kopen daarmee kan je je i phone (telefoo)gebruiken als videocamera en heb je dan geen trillende beelden die je wel vaak hebt als je gewoon met je telefoon filmt.

Na mijn aankoop gaan we verder naar Gorredijk naar jachthaven de kalkovens daar heb je 4 gratis plaatsen en er is ook stroom en een toiletgebouw, daar aangekomen stonden er al een stuk of 6 campers maar er waren nog 2 officiële plaatsen vrij dus daar maar snel gaan staan, het weer was heerlijk dus de stoelen er uit en de fietsen eraf en hup op de fiets en het eerste wat Elly zag was een kringloop winkel maar wat een pech 😂 hij was gesloten tot 13.00 uur dus maar weer lekker verder fietsen eerst het stadje in wat boodschappen bij AH en toen weer verder.

Op de terug weg toch maar langs de kringloop waar Elly met een mini karretje door de winkel moest want ze had haar rollator niet mee maar ze had toch nog een spectaculaire aankoop een roayl Albert kopje voor 50 cent en nu weer snel naar de camper voor een late lunch in een heerlijk zonnetje.

We waren vergeten water te tanken en het water was nog niet aangesloten, alleen in het toilet gebouw kon je bij de wastafel met een gieter water pakken dus dat was even heen en weer lopen en Elly moest de deur open houden want als hij dicht viel moest hem weer open maken met 50 cent.

Donderdag 10mei Hemelvaartsdag.

Vandaag zoals voorspelt een wat sombere dag dus lekker laat uit bed en Elly ging naar de jumbo voor vers brood want alle supermarkten zijn gewoon open.               Aan het eind van de ochtend fietsen we naar Gorredijk en lunchten daar in een restaurant om daarna nog een stukje te fietsen.

Na de lunch nog een klein stukje op de fiets om daarna weer naar de camper te gaan want het was wel frisjes voor de rest heerlijk niets oh ja s’avonds darten natuurlijk.

Vrijdag 11 mei.

Vandaag weer heerlijk weer dus al vroeg op de fiets en we fietsten langs de turf route het was een mooie tocht en heerlijk weer we zijn zelfs nog met een pontje overgevaren die moest je zelf bedienen dat viel niet mee was vrij zwaar of ik wilde te snel dat kan ook daarna weer richting de camper want de accu van Elly raakte leeg en ik was mijn portemonnee vergeten zodat we niet ergens konden opsteken onderweg gelukkig hadden we wel een fles water en suikerbollen mee.

Bij de camper aangekomen lekker in het zonnetje nadat we de accu’s aan het stroom hadden gezet, later ging Elly nog even naar Gorredijk waar ze natuurlijk weer spectaculaire aankopen deed.

Zaterdag 12 mei.

Vanochtend vertrokken we al vroeg naar Uitwellingerga naar jachthaven de watervriend er waren 2 plaatsen maar ons plekje stond nog iemand dus de camper maar geparkeerd en de fietsen eruit en op naar Sneek daar hebben er lekker door het stadje gelopen en brood en wat lekkers gekocht om daarna weer terug te gaan naar d camper waar we ons plekje konden innemen snel de stoel eruit en genieten van het prachtige weer en mooi uitzicht op het water

Om 17.00 uur was het weer tijd voor radio Bontekoe met DJ Alibi en haar trouwe hulp Jaqueline en dat duurde tot 19.00 uur waarna we lekker gingen genieten van de maaltijd die chef-kok Elly klaar had gemaakt vanavond met de kippen op stok er was niet veel op TV en we waren wel een beetje moe om 22.00 uur vielen de luikjes dicht.

Zondag 13 mei.

Vandaag Moederdag geen ontbijt op bed maar heerlijk buiten op de picknik tafel het weer is boven verwachting en we besluiten om hier tot na de lunch te blijven om dan rustig richting Hoorn te gaan.

1. Tania Mereboer:
    13 mei 2018
    Was weer een mooie paar daagjes luitjes .
    Wij vertrekken morgen uit Friesland .
    Om half acht vanavond begon het te omwerken en te regenen ,wat hebben we het mooi gehad. Net als jullie genoten.
    Trusten 🍷🍷🍀🍀😘😘
  2. Alie:
    14 mei 2018
    Hoi,weer een leuk verhaal om te lezen.Lekker onderweg en van alles mee maken ,eten en drinken op tijd .Elly gefeliciteerd met je aan winst in de kringloop winkel.Nog veel plezier …...tot een volgende keer xxx